zaterdag 25 oktober 2014

De Keukentafelklimaattop, Andries-editie, oktober 2014

The results are in. Aan deze afspraken moet ik mezelf houden, terwijl ik zoek naar meer manieren om mijn persoonlijke impact op het milieu te verkleinen.

- De benzine slurpende Daewoo gaat de deur uit voor een zuiniger auto. Deadline: 1 februari 2015.

- Als de fiets een optie is, blijft de auto staan. En ja: bij regen is de fiets een optie.

- Niet meer met de lift, op mijn werk (8 verdiepingen).

- Minstens drie avonden per week vegetarisch eten.

- Onderzoeken: wat kost overstappen op groene stroom? Is het niet meer dan 10 procent duurder dan ons huidige contract: overstappen. Deadline: 1 januari 2015.

- De droger gaat maximaal één keer per week aan, en alleen voor was die te groot is voor het droogrek.

- De 'kontjes' van het brood zijn misschien minder lekker en praktisch, maar prima te eten. Opeten dus, niet weggooien.

- Overleg met mijn lief: volgens mij kunnen we best zonder vriezer, volgens hem ook?

- Geen los verpakte snacks meer (1 koekje in een plastic verpakking, dat werk)

- Waar mogelijk: groente en fruit kopen die uit Nederland komen en bij het seizoen passen.

- Douchen niet op 38 graden Celsius, maar 30 graden.

- Gewone melk inwisselen voor sojamelk.

- Koken altijd met deksel op de pan. Pastawater niet tot het eind laten koken (zet je het vuur halverwege uit, dan wordt pasta namelijk ook gewoon gaar).

- Verwarming nooit boven de 19 graden Celsius. En natuurlijk: liever een trui of vest aan dan de verwarming aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten